سایا درب
درب آکوستیک

در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سوال آیا درب آکوستیک واقعا عاق صدا است را بیابید!

امروزه همگام با پدیده شهرنشینی و پیشرفت تکنولوژی آلودگی صوتی به یکی از پدیده های اصلی زندگی در کلانشهرها تبدیل شده است.

زندگی در آپارتمان‌هایی با راهروهای مشترک، درب ورودی واحدهایی که روبروی هم یا در کنار هم قرار گرفته‌اند، حریم خصوصی افراد را از بین برده و باعث شده است تا حتی در مواردی صدای مکالمه های خصوصی و روزمره در منزل خودمان توسط همسایگان شنیده شود.

قطعاً هیچ یک از ما دوست نداریم که ‌گفت گو های درون منزل مان توسط همسایگان و افراد غریبه شنیده شود. همچنین اینکه صدای رفت و آمد همسایه‌ها در راهرو،راه پله‌ها و غیره درون منزل ما نفوذ کند، آرامش ما را سلب می کند.

حتی افراد خانواده که در داخل یک واحد با هم زندگی می کنند ممکن است نیاز به حریم خصوصی داشته باشند و برایشان خوشایند نباشد که صدای گفتگو و مکالمه های شخصی آن ها از داخل اتاق توسط افراد دیگر خانواده شنیده شود. درب‌آکوستیک در اینجا به کمک شما آمده و مانع ورود و خروج هرگونه صدایی به داخل و خارج محیط می‌شود.

میزان صدا گیری درب آکوستیک

درب آکوستیک دربی است که امکان ورود و خروج هر گونه صدایی را به داخل محیط صفر کرده یا به حداقل برساند.طبق بررسی های انجام شده درب های آکوستیک تا بیش از 90 درصد عایق صدا و صوت هستند.

در آزمایش های عملکردی انجام شده بر روی درب آکوستیک یا درب ضد صدا،میزان صدا گیری اصوات مختلف با نصب درب عایق صدا به صورت زیر مشخص شده است.

۱.صدای مکالمه های معمولی و حتی بلند اصلا شنیده نمی شود.

۲.صدای موسیقی شنیده نمی شود.

۳. صدای داد و فریاد در بعضی موارد به صورت غیر واضح و نامفهوم شنیده می شود.

البته این میزان صدا گیری برای درب آکوستیک استانداردی است که با ضخامت مناسب، عایق داخلی استاندارد،رویه چرمی با کیفیت و نواردوزی دور تا دور لبه‌های در به صورت اصولی تولید شده باشد.

در غیر این صورت اگر ضخامت اسفنج کار شده در داخل درب آکوستیک کم باشد. نمی‌توان انتظار صداگیری قابل قبولی را داشت.

درب های ارزان قیمتی در بازار تولید و عرضه می شوند که دارای ضخامت پایین، رویه چرمی بی کیفیت و نازک هستند لذا این درب ها توان صدا گیری بالایی ندارند. بنا براین درب عایق صدا را حتما باید از تولید کنندگان معتبر تهیه کنید.

خرید درب آکوستیک از سایا درب

لمسه کوبی درب معمولی

در مواردی بعضی افراد درب‌های معمولی خود را تبدیل به درب ضد صدا می‌کنند. یعنی فرض کنید شما یک درب اتاق دارید که با لمسه کوبی چرمی روی این درب آن را تبدیل به درب آکوستیک یا ضد صدا می‌کنید.

اما قطعا این درب از لحاظ کیفیت و میزان‌صدا گیری با درب آکوستیک نو فرق دارد. به این دلیل که در درب آکوستیک نو یک درب ام دی اف ۸ میل نو داخل درب گذاشته می شود ‌و لمسه کوبی روی آن انجام میشود‌.

این درب نو به جهت نو بودن دارای شبکه داخلی هانیکامپ سالم و قوی است که شبکه هانیکامپ داخل درب نیز تا حد زیادی عایق صدا است.

میزان صدا گیری درب آکوستیک

کاربرد درب آکوستیک

امروزه از درب آکوستیک در محیط های گوناگون استفاده میشود. در گذشته این درب بیشتر در ادارات و اتاق های مشاوره و مواردی از این قبیل نصب و استفاده میشد.

اما امروزه با توجه به نیاز روز افزون افراد به حذف آلودگی های صوتی گسترده از محیط، این درب در ساختمان های مسکونی هم مورد استفاده قرار می گیرد. در ذیل به مواردی از محیط های کاربری درب آکوستیک اشاره می کنیم.

  1. اتاق های مشاوره و روانشناسی
  2. 2.سالن های تئاطر و سینما
  3. استودیو های ضبط موزیک
  4. اتاق مدیریت شرکت های دولتی و یا خصوصی
  5. مدارس و کلاس های آموزشی
  6. درب کتابخانه ها
  7. درب سرویس بهداشتی
  8. درب اتاق خواب
  9. درب ورودی آپارتمان
  10. درب ورودی واحد

نتیجه گیری

بله درب آکوستیک واقعا عایق صدا است و تا بیش از 90 درصد و حتی در مواردی به صورت 100 درصدی جلوی ورود و خروج صدا را می گیرد. البته اگر به صورت اصولی و با استانداردهای لازمه ساخته شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *